Panel zatytułowany „Psychologia Pozytywna w edukacji” w założeniach organizatorów, dotyczyć ma dziedziny, w której psychologia pozytywna i jej odkrycia, są szczególnie potrzebne i mogą przynieść wiele korzystnych zmian.
• trudnościach ze rozumieniem swoich i cudzych emocji oraz zachowań z tych emocji wynikających,
• braku prawidłowych wzorców zachowań w sytuacjach konfliktowych,
• braku przywiązania do wartości wspólnotowych, odpowiedzialności i współpracy,
• pesymistycznym stylu myślenia, obniżającym motywację do pokonywania trudności,
• zachowaniach agresywnych i postawach lekceważących innych, szczególnie odmiennych członków grupy,
• problemach z własną tożsamością i wynikającym z tego lęku przed różnorodnością i odmiennością.
Kolejnym obszarem, który w ramach całego systemu edukacji wydaje się być pomijany, to aspekt relacji innych społecznych uczestników tego procesu: a mianowicie rodziców i społecznego otoczenia szkoły. Relacje pomiędzy nauczycielami a rodzicami, szkołą i osobami nią zarządzającymi a najbliższą jej lokalną wspólnotą – to kolejna dziedzina, w której uświadamianie wzajemnych zależności, relacji, budowanie współodpowiedzialności, choć konieczne, wydaje się niepokojąco zaniedbane.
Źródło: www.swps.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz